A 21. század trendjei

Amikor egy mozgólépcsőhöz érve a mélyből a magasba szeretnénk jutni, egyértelmű, hogy a felfelé mozgó lépcsőt választjuk, és nem pedig a lefelé jövőt. Ha ugyanis az utóbbit választanánk, akkor mi várna ránk? Kőkemény munka, folyamatos küzdelem, és csak egy helyben topogás, vagy legjobb esetben egy lassú előrehaladás. Egészen addig, míg el nem fáradunk, és akkor a törvényszerűen bekövetkező visszaesés a kiindulás szintjére. Ezzel szemben a felfelé vezető lépcsőt választva azt tapasztaljuk, hogy könnyedén, erőlködés nélkül is haladunk a célunk felé, egyre feljebb.

te1.JPGMa, a gyorsan változó világban ez a gondolat sokkal fontosabb, mint korábban bármikor. Soha olyan éles nem volt a különbség a lefelé csúszó (lefelé haladó lépcsőkön utazó) tömegek és az egyre gazdagodó (felfelé haladó lépcsőkön utazó) társadalmi rétegek között. Pedig szabad világban élünk, amelyben mindannyian szabadon választhatjuk meg, melyik lépcsőre szállunk fel!

Érdemes tehát keresnünk egy objektív forrást, amelyből tájékozódva képet kaphatunk a jelen és a közeljövő legmarkánsabb folyamatairól. És ezáltal további bizonyítokat találhatunk arra vonatkozóan, hogy a Sunrider üzlet fényes jövő előtt áll.

Popcorn jóslatai

te2.JPG

Az alábbi lista 16 darab, a közeljövőre (főleg az amerikai társadalomra) vonatkozó jóslatot tartalmaz. A megfogalmazójuk az egyik legelismertebb amerikai marketing szakember, valóságos „marketing guru”-ként ismerik az amerikai gazdasági berkekben. A hölgyet Faith Popcorn-nak hívják. Hivatalos foglalkozása üzleti stratégiai vezető, a legnagyobb amerikai vállalatok veszik igénybe a szolgáltatásait (jóslatait, miszerint egy adott termék vagy szolgáltatás mennyire lesz sikeres).

Legfrissebb jóslatai alátámasztják, hogy a jövő a Sunrider-nek dolgozik, de ítélje ezt meg mindenki saját maga! Íme a jóslatok, részletezés és kommentár nélkül:

  1. „Ma arra sincs időm, hogy rájöjjek, mennyire elfoglalt vagyok”. Így fogalmazta meg valaki a modern emberre jellemző súlyos és krónikus időhiány állapotát. Rövid idő alatt nagyon sok változáshoz kell alkalmazkodnunk, sokféle szerepnek kell egyidejűleg megfelelnünk, amely a legtöbbünket túlterhel és tömeges méretű „társadalmi skizofréniához” vezet. Milyen következményei vannak ennek az állandó rohanásnak?
  2. Az emberek igyekeznek visszanyúlni spirituális gyökereikhez. Áthozzák a múltból a biztonságot nyújtó kapaszkodókat, hogy ezáltal felkészültebben és nagyobb biztonsággal nézhessenek a jövő újabb változásai elé.
  3. Atmosfear. Játékos szóösszetétellel „Atmosfear” néven foglalja össze azokat a jelenségeket, amelyek arra utalnak, hogy nagyon is tudatossá vált a környezetszennyezéstől, különösen a levegők és a vizek szennyezettségétől és a tartósítókkal és vegyi anyagokkal szennyezett élelmiszerektől való félelem az emberekben.
  4. Egészségtudatosság. Az amerikai emberek tudatosabban igyekeznek vigyázni az egészségükre, szeretnének tovább élni és keresik a modern környezetben is az új, egészségesebb életvitel lehetőségeit.
  5. Az egyszerűbb, természetesebb életre kezdenek vágyni az emberek. Míg korábban a szakmai érvényesülés, a karrier célok elérése volt a legfontosabb, ma egyre több dolgozó amerikai keresi a módját annak, hogy kiszálljon a mókuskerékből. (Ezt a találó magyar kifejezést ők úgy hívják: „rat race”, vagyis patkányverseny.) 
  6. „Klánosodás”. Az emberek keresik az olyan csoportokat, amelyek valamilyen közös probléma megoldására vagy közös cél elérése érdekében szerveződnek. Ezekben a csoportokban hasonlóak az érzések és gondolatok, tagjaik megerősítik egymás hitrendszerét és életfelfogását.
  7. Begubózás. (Cocooning) Mozgatója az, hogy az emberek védekeznek a külső világ kemény, gyorsan és nehezen megjósolhatóan változó realitásával szemben.
  8. „Down aging”. Gondtalan gyermekéveikre emlékezve a középnemzedékhez tartozó amerikaiak (baby boomers) kedvelik a fiatalkorukból ismerős tárgyakat és stílusokat.
  9. „Egonomics”. Az elszemélytelenedett társadalom ellenhatásaként a fogyasztók hangsúlyozzák az egyéniségüket: az individualitás még inkább értékké válik.
  10. „Évásodás”. (Eveolution) A nőkre jellemző gondolkodás és viselkedés egyre nagyobb hatást gyakorol az üzleti életre, a marketing munkában a hierarchikus modelleket a kapcsolati modellek váltják fel.
  11. Fantázia kalandok. Szeretünk járatlan utakon kalandozni.
  12. Bálványok ledöntése. Társadalmi földrengés rázza meg Amerikát és a világot, amelynek eredménye, hogy a társadalom hagyományos tekintélyeit és pilléreit mind többen megkérdőjelezik vagy elutasítják.
  13. Az örömök bosszúja. A fogyasztók titkos tivornyákat tartanak, szeretnének megszabadulni a kötelező szabályoktól és elfelejteni néha az önfegyelmet.
  14. Apró luxuscikkek. Az elcsigázott fogyasztók nagyra értékelik az apró, még éppen megvehető luxuscikkeket, amellyel szeretnék megjutalmazni magukat.
  15. SOS – Save our Society. Mentsük meg a társadalmat! Amerika újra felfedezi a társadalmi tudatosság fontosságát, az etika és az együttérzés értékeit.
  16. A fogyasztók éberebbek. A csalódott, gyakran dühös fogyasztók képesek arra, hogy befolyásolják a piac működését, nyomást gyakoroljanak, tiltakozzanak és politizáljanak, ha szükséges.

Úgy tűnik tehát, egyértelmű, hogy a globalizáció révén az országok és a kultúrák egyre jobban közeledjenek egymáshoz, és ebbe a képbe tökéletesen beleillik a Sunrider. A Sunrider eddigi sikerei, lendületes növekedése ezt a gyakorlatban is igazolja.

te3.JPGHamarosan elérhető lesz a Naplovas oldalon hasonló összeállítás, mindenképpen ajánljuk majd megismerésre.

Nekünk, magyar emberek számára, különösen örömteli, hogy a magyar közönség nyitottan és lelkesen fogadja a Sunrider lehetőséget: a magasabb jövedelem, a jobb egészség, a szabadság és más emberek segítésének lehetőségét. Azt mutatja ez a tény, hogy a magyar társadalomban meglehetősen erős a szabadság és a kibontakozás iránti vágy, nincs még annyira elkényelmesedve és befolyásolva, mint a nyugati társadalmak többsége.

Ott állunk tehát a magasba (céljaink felé) vezető mozgólépcső előtt, talán már fel is szálltunk rá, haladjunk vele tovább bátran!





süti beállítások módosítása